“Без стил играта и победата не са достатъчни“, каза веднъж Рене Лакост. В това има нещо много вярно, защото обувките, облеклото и аксесоарите на създадената от него компания, са символ на спортната елегантност от десетилетия. Какви бяха обстоятелствата около създаването на марката Lacoste и откъде идва крокодилът в нейното лого? Намерете отговорите в статията по-долу.

Фирмата Lacoste има над 80-годишна история и всичко сочи, че има още какво да предложи на почитателите си и в бъдеще.

Рене Лакост – тенисист с бизнес корени

За да се запознаем с историята на френската компания Lacoste, трябва да се върнем до

1919 година. Тогава лекарите препоръчват на младия Рене Лакост, син на богат бизнесмен, да спортува, за да подобри здравословното си състояние. И тъй като произходът му до някъде го задължава, французинът може да избира между трите елитни дисциплини: крикет, поло или тенис. Той избира последния от спортовете. Бащата на 15-годишния младеж се съгласява да му помогне да стане професионален тенисист, но при едно условие: след 5 години той трябва да стане световен шампион. В противен случай, ще трябва да работи в семейната компания.

Въпреки че Лакост не изпълнява договора, баща му се съгласява, младежът да продължи със спортната си кариера. През 1923 г. Рене е един от представящите Франция в турнира за купа Дейвис. Рене и съотборниците му побеждават американците в решителния двубой и затвърждават силните си позиции в света на тениса, с победи на Откритото първенство на Франция и Уимбълдън през 1925 година. Това, което завинаги ще промени, не само тази спортна дисциплина, но и света на модата, ще се случи година по-късно.

Lacoste – историята на марката и алигатора

На Откритото първенство на САЩ през 1926 г., Рене Лакост е считан за фаворит. Той участва (и спечели), носейки тениска с къси ръкави, няколко копчета и яка. Днес всичко това звучи доста невинно, но по онова време тенисистите са имали строг дрескод, който се е състоял от дълги панталони и ризи с дълги ръкави. Така участието на Лакост предизвиква немалък скандал.

Бизнес страстта на французина вероятно е била в кръвта му, тъй като той трансформира фирмата си, благодарение на необичайния си за онези времена, смел подход към модата, в едно процъфтяващо предприятие. През 1933 г. основава марката La Chemise Lacoste. Негов партньор е Андре Жилиер, собственик на най-голямата френска фабрика за облекло. Именно бялата тениска с яка и копчета, изработена от памук от типа “jersey petit pique” – от същия материал като тениската му от 1926 г., става водещ продукт на компанията.

Логото на компанията е алигатор, който се поставя върху всички дрехи, обувки и аксесоари на Lacoste и до днес. Защо именно алигатор, ще се опитам да обясня малко по-късно. „Алигатор“ е прякор, който американската преса дава на Лакост през 1927 г., а генезисът му е любовта на французите към куфарчетата от крокодилска кожа, с което той никога не се разделял. Друга възможна причина за този прякор е фактът, че според приятелите на Рене от корта, той бил смел като алигатор по време на игра. Лакост толкова си харесал прякора, че решил да го включи в логото на бранда си за спортно облекло.

Знаете ли, че…?

Lacoste е първата марка в историята, която позиционира логото си на видно място върху дрехата.

Навлизане на американския пазар

През 50-те години на миналия век, популярността на тениските с алигатора не намалява. Те стават синоним на спортната елегантност. Интересът към него се увеличава от факта, че през 1951 г. на пазара се появяват разноцветни версии. Амбициозният Лакост иска тениските му да се носят не само във Франция и тръгва да покорява американския пазар. За тази цел, през 1952 г. той установява сътрудничество с местната компания Izod и работи до началото на 80-те години в САЩ под името Izod Lacoste. Тогава марката започва да се появява със съкратеното име Lacoste, което познаваме днес.

През 1963 г. синът на Рене, Бернард Лакост, поема управлението на компанията. Целта му е да създаде колекция за по-младите потребители и да разшири дейността си. Още през 60-те години на пазара е представена кожена галантерия с лого алигатор, а през 1981 г. марката започва да произвежда и слънчеви очила. През 1985 г. Lacoste решава да завладее пазара на обувки и на рафтовете по магазините се появяват първите маратонки на френския производител – Lacoste M85. И до днес обувките на марката са въплъщение на спортния минимализъм и градска елегантност.

Обувки със спортно и елитно потекло

Обещах да обясня за логото. Точно така: какво животно можете да видите на продуктите на Lacoste – алигатор или крокодил? Отговорът на този въпрос даде самият Бернард Лакост, но той не разсея напълно съмненията ни. През 2006 г. в интервю той отговори: „В Америка това е алигатор, а във Франция е крокодил. Нямаме проблем с това, как се нарича логото ни в други страни”.

View this post on Instagram

Style for days.

A post shared by Lacoste (@lacoste) on

Днес марката Lacoste не произвежда само тениски и не само за тенисисти. В obuvki.bg ще намерите сникърси, гуменки (дамски и мъжки), както и кожена галантерия, и часовници на марката. Всеки от тези продукти ще Ви позволи да подчертаете стила, съчетаващ в себе си спортно-елегантната визия.

Автор

Agnieszka Ślęzak

Въпреки че спортните обувки и високите токчета не си пасват едни на други, точно тези видове обувки са сред любимите ми. В гардероба ми имам предимно черни дрехи и множество облекла с флорални мотиви. В личен план съм фенка на черния хумор, обичам животните и филмите на Куентин Тарантино.

Оригиналният текст на статията е преведен и адаптиран за нуждите на блога на obuvki.bg от Хенрика Рупов.