Брандът Asics – историята на една легенда в бягането

Обувки Asics

Те са издръжливи, удобни и в крак с последните модни тенденции – можем да говорим за продуктите на Asics с часове. Особено за спортните обувки, които са любими не само на звездите на леката атлетика, но и на инфлуенсърите и любителите на уличната мода. Сега е време и вие да се влюбите в тях!

Знаете ли, че Asics заема първото място сред производителите на обувки за бягане? Брандът изпреварва лидери в бранша като Nike, New Balance или adidas. Вижте кое допринася за популярността на марката и научете повече за историята на легендата в бягането!

Идея, визия и неизменен стремеж към съвършенство – тези три цели ръководят японеца Кихачиро Оницука, който през септември 1949 г. решава да промени хода на историята на обувките. Той винаги е казвал, че физическата активност оказва влияние върху качеството на живота – сваля стреса, мотивира за действие и подобрява настроението. Решава да превърне думите си в дела, като създава марка, посветена на спортните стоки.

Започва с обувки. Първият модел са мъжки баскетболни обувки. Изработва ги лично, трудейки се усърдно на работна маса, която взема назаем от баща си. Въпреки вложените усилия разработката му е посрещната с критики. Оницука обаче не се отказва и усъвършенства идеята си с още по-голяма целеустременост. Скоро след това успява да създаде модел, който получава признание и поставя началото на успеха на Asics.

Вдъхновението се появява неочаквано. Или по-точно – по време на обяд, състоящ се от… салата с октопод. Пипалата, полепнали по стените на чинията, дали идеята за създаването на подметка, която осигурява по-добро сцепление със земята. Така през 1950 г. се появяват Onitsuka Tiger – първите спортни обувки с отличителен дизайн.

През следващите 20 години компанията се разраства непрекъснато. По това време Оницука, развиващ дейността си под името Onitsuka Tiger, се фокусира върху маратонки за бягане, като подобрява използваните технологии с всеки следващ модел. А когато през 1977 г. се ражда марката Asics, обувките с пресичащи се ивици отстрани влизат в полезрението на спортисти от цял свят.

Anima sana in corpore sano, т.е. „здрав дух в здраво тяло“ – тази латинска сентенция на римския сатирик Ювенал е не само водеща философия на Asics; името на марката е нейна абревиатура. Това се вижда на всяка крачка, особено в характеристиките, които подобряват представянето, комфорта и издръжливостта на спортните обувки.

Дишащи материали, системи за извеждане на влагата и ергономични форми са само част от иновациите, които отличават продуктите на Asics. Марката е известна с това, че инвестира в модерни технологии – тя разполага със собствен център за научноизследователска и развойна дейност в Кобо, родния град на Оницука, където се тестват нови материали, структури и производствени методологии. Това е мястото, където е създадена GEL технологията, считана за истински пробив в спортната индустрия.

Какво представлява GEL технологията? Това е иновативна система за омекотяване, която включва малки полиуретанови капсули, пълни със силиконов гел, в междинната подметка на обувката. Те поемат ударите, които възникват при бягане, като предпазват мускулите, ставите и сухожилията от прекомерно натоварване. Това решение е оценено от спортистите, които определят Asics GEL като най-добрите маратонки за бягане в света!

GEL-KAYANO, GEL-KINSEI и GEL-LYTE™ са само някои от моделите от сериите на Asics. Компанията е създала и мъжки обувки, наречени GEL-NIMBUS™. Най-новата версия на тези емблематични обувки има допълнителен слой пяна в подметката, който прави стъпките леки и пружиниращи, като същевременно запазва отличното омекотяване. Освен това осигурява опора при смяна на посоката и избягване на препятствия, за което свидетелстват положителните оценки на любителите на джогинга и други непрофесионални спортисти.

Нека не забравяме и марката Onitsuka Tiger, която в момента чупи рекорди по продажби. Това не е изненада – Ума Търман носи такива дамски сникърси във филма на Куентин Тарантино „Убий Бил“! Те са причината Asics да не се отъждествява единствено с продукти за професионални атлети. Спокойно можем да кажем, че това са обувки за ежедневието в най-чистата си форма!

Както можете сами да се убедите, Asics не произвежда само маратонки за бягане. Брандът навлезе и в света на уличната мода, превръщайки се в предпочитана марка за любителите на градския стил. Трябва само да се огледате наоколо, за да разберете какво имаме предвид! Универсалните модели, модерният дизайн и интересните цветове задават тенденциите дори при обикновените, ежедневни стилове. Няма никакво значение дали носите спортни панталони, дънки или елегантни рокли – с тези обувки всеки аутфит ще изглежда като от сесия на модно списание.

Днес колекцията на Asics включва над 200 модела дамски и мъжки обувки, за да можете лесно да намерите чифт, който да отговаря на нуждите ви. Жълти сникърси, чехли в сребристи нюанси или може би маратонки във всички цветове на дъгата? С ASICS възможностите са неограничени!

Главна снимка: Photo by Jeremy Moeller/Getty Images

35
nameБлогът на obuvki.bg
35
Абонирайте се за нашия бюлетин...За да получите 18 лв. отстъпка за първи покупки!
Проверете в магазина
гумени ботуши, куфар, дамска раница, дамски чизми, боти на ток, Обувки с велкро лепенки, найк, togoshi, чизми, Чанти Liu Jo, дамски маратонки, детски маратонки, geox, детски гумени ботуши, Сребърни часовници, Мъжки обувки NIKE, Чанти Nobo, Сиви дамски боти, дамски портмонета, Червени обувки на висок ток, обувки онлайн, sprandi, Мъжки Nike Air Max 90, Чанти Guess, Кафяви ботуши, nike go flyease цена, зимни обувки, дамски часовници, converse, Черни кубинки

Този сайт използва бисквитки (cookies), с цел осигуряване на услуги с най-високо качество. Ако продължавате да ползвате този сайт, Вие се съгласявате с използваните от нас бисквитки. повече информации

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close