SALE! Отстъпки за 20 000 продукта ПРОВЕРЕТЕ


Защо Милано е столица на модата?

Всички основни марки в модната индустрия, както италиански, така и от други страни, имат бутици в Милано. Този град, наред с Ню Йорк, Лондон и Париж, принадлежи към т.нар „Голямата четворка“ в модата. Вижте какво кара трендсетърите от цял ​​свят да обичат пазаруването в Милано и защо градът е наречен столица на модата?

Вижте, защо Милано е едно от най-важните места на картата за любителите на модата.

Модните ревюта в Милано обединяват много уважавани и ново появили се модни дизайнери, които искат да представят своите творби пред останалия свят. Това обаче не винаги е било така. Въпреки, че италианският дизайн се основава на изключително висококачествени материали и иновативни техники, той е изоставал на времето в сравнение с Париж.

Всичко се променя след Втората световна война, когато благодарение на финансовата подкрепа на САЩ, италианската текстилна индустрия получава своя шанс да процъфти. По това време дизайнерката Шиапарели (най-голямата съперница на Коко Шанел) и италианската модна къща Sorelle Fontana започват да обличат най-големите имена в Холивуд, като Елизабет Тейлър, Одри Хепбърн и Грейс Кели.

От година на година марката „Произведено в Италия“ става все по-популярна. И през 1951 г. италианският предприемач Джовани Батиста Джорджини организира първото модно ревю в Италия. Интересното е, че то не се провежда в Милано, а във Флоренция. Купувачите от Америка са във възторг, а допълнителната подкрепа на редакторката Ирен Брин, която рекламира събитието на международната сцена, прави италианската мода изключително популярна.

Ако и Вие сте фен на кожените изделия от Италия, обезателно проверете статията за достъпните в obuvki.bg италиански марки.

5925

С разпространяването на италианската мода дизайнерите имат желанието да представят своите колекции пред цял свят. Милано се оказва най-доброто място за това и първата официална Седмица на модата се провежда там през 1958 година. Днес събитието се организира от Националната камара на италианската мода и се провежда два пъти годишно: през есенно-зимния сезон (февруари / март) и пролетно-летния сезон (септември / октомври).

Мнозина от световно известните модни дизайнери са от Италия. Един от примерите е Джорджо Армани, за когото можете да прочетете в друга наша статия.

Със сигурност знаете за италианската модна къща Versace. По време на последната Седмица на модата в Милано, Дженифър Лопес представи нов вариант на известната рокля на Версаче.

Знаете ли, че…?

Модната индустрия носи на Италия почти 10% от държавния доход. А в самия град има над дузина университета, които обучават младите хора не само да проектират и шият, но и да имат усета към предсказването на новите модни тенденции.

Най-популярното място за пазаруване в Милано е т.нар. Златен квадрат. Това са улиците със стилните бутици. Тук можете да намерите както изключително луксозни, така и по-евтини марки. Някои магазини, както отвътре, така и отвън, приличат на архитектурни произведения на изкуството, а в най-скъпите шоуруми обслужването е на много високо ниво. Една от най-фотографираните точки в Милано от модните блогъри е молът Виктор Емануил II. Със сигурност сте виждали снимки от това място.

Пишейки за Милано като за столица на модата, е невъзможно да не споменем за италианците. Мъжете са известни с перфектно скроените си костюми, а италианките със способността си да съчетават сексуалната привлекателност с елегантността. Пример за такива икони на женствеността със сигурност са София Лорен или Моника Белучи.

Оригиналният текст на статията е преведен и адаптиран за нуждите на блога на obuvki.bg от Хенрика Рупов.
Абонирайте се за нашия бюлетин...За да получите 18 лв. отстъпка за първи покупки!