В тази статия:
Логомания – завръщането на тренда от 80-те и 90-те.
„Модата непрекъснато се върти” – въпреки, че фразата е малко изтъркана, трябва да признаем, че е много вярна относно модните тенденции. Това, което до скоро смятахме за кичозно и липса на стил, днес е истински хит. Така е и с логоманията – модата за експониране на брандовите логота. Как се ражда този тренд за така типичните аксесоари и обувки и как да ги носим?
Модният бум за логоманията започва през 80-те и 90-те години на миналия век.
Логомания – що е то?
Този термин се отнася до дрехите, обувките и аксесоарите с ясно видимо лого на марката. Правилото е просто – колкото по-голямо, толкова по-добре. Въпреки, че в началото логоманията е била присъща само за продуктите на спортните марки, днес тя овладява и облеклата, които се носят не само за тренировки и фитнес.
Раници Calvin Klein: кафява и бяла.
Идеята за експониране на логото не е измислено последните няколко години – този тренд започва още през 80-те години. Тогава се ражда и модата за всякакъв вид физическа активност и в частност фитнеса. Производителите на спортни облекла много охотно използват този потенциал, като поставят логото на марките си върху дрехите, за да привлекат нови клиенти.
Признак за лукс
Галопиращото консуматорство и икономическото ускорение в Съединените щати също допринасят за модата за логомания през 80-те години. Тогава се ражда поколението yuppie – те са млади, ориентирани към кариерата и лукса американци. Модата е да се наблегне върху материалната сфера, която да отразяват високия социален статус. Това, разбира се, най-лесно се демонстрира с обувките и дрехите, върху които ясно може да се види логото на някоя луксозна марка.
Guess: Черни сникърси, шапка с козирка и ключодържател.
Логотата започнали да се появяват върху суитшърти, фланелки, панталони, обувки, раници, чанти, а дори и бельо. По този начин фирмите получили безплатна реклама на бранда си, като най-известни с това стават марки като Calvin Klein, Луи Виутон и Шанел.
90-те години и началото на края на логоманията
Началото на следващото десетилетие засилва тренда на логоманията. А всичко това благодарение на все още живата мода на стрийтуеър стайлинга – суитшърт със запетайката на Nike или шапка с козирка с трите ленти на adidas е било почти задължително. Повече за модата от 90-те можете да прочетете в друга наша статия.
Колкото по-близо до началото на 21 век, толкова повече логоманията започва да се идентифицира с кича. Китайските фалшифки на добре познатите продукти на известните марки са вече на пазара. Така логотипите намаляват и модата на минимализма продължава през първото десетилетие на този век.
Логоманията в модата! Как да носим този тренд?
20 години по-късно логоманията придобива малко по-друг облик. Сега не се смята за проява на снобизъм, а за вид материален манифест, начин на игра със стиловете, леко иронично подчертаване на носталгията към модата на изминалите десетилетия. За някои марки – като напр. Guess или Emporio Armani – огромното лого е почти задължителен елемент на всеки проект.
Знаете ли, че…?
Завръщането на логоманията главно при трендсетърите е заслуга на марката Кензо. Дизайнерите на бранда в колекцията си за 2012 г. представиха суитшърт с огромно лого, състоящо се от наименованието на марката и тигрова глава.
Аксесоари на марката Diesel: чанта през рамо и подобна на тази дънкова шапка с козирка.
Как да укротим тенденцията на логоманията? Лесно е да прекалим с този тренд, затова е важно да имаме в стайлинга си само един елемент с лого на някоя марка. По този начин той ще се откроява на цялостния фон. Що се отнася за обувките и аксесоарите в този стил, те са по-скоро добър избор за неофициални поводи – за елегантни случаи си заслужава да заложите на по-малко натрапчиви опции.
Оригиналният текст на статията е преведен и адаптиран за нуждите на блога на obuvki.bg от Хенрика Рупов.