ПРОЛЕТ/ЛЯТО ’24! Открийте горещите трендове за сезона! ПРОВЕРЕТЕ >


Логомания – завръщането на тренда от 80-те и 90-те.

Модата непрекъснато се върти” – въпреки, че фразата е малко изтъркана, трябва да признаем, че е много вярна относно модните тенденции. Това, което до скоро смятахме за кичозно и липса на стил, днес е истински хит. Така е и с логоманиятамодата за експониране на брандовите логота. Как се ражда този тренд за така типичните аксесоари и обувки и как да ги носим?

Модният бум за логоманията започва през 80-те и 90-те години на миналия век.

SS 24

Този термин се отнася до дрехите, обувките и аксесоарите с ясно видимо лого на марката. Правилото е просто – колкото по-голямо, толкова по-добре. Въпреки, че в началото логоманията е била присъща само за продуктите на спортните марки, днес тя овладява и облеклата, които се носят не само за тренировки и фитнес.

3033

Раници Calvin Klein: кафява и бяла.

Идеята за експониране на логото не е измислено последните няколко години – този тренд започва още през 80-те години. Тогава се ражда и модата за всякакъв вид физическа активност и в частност фитнеса. Производителите на спортни облекла много охотно използват този потенциал, като поставят логото на марките си върху дрехите, за да привлекат нови клиенти.

3034Шапка с козирка от GUESS

Галопиращото консуматорство и икономическото ускорение в Съединените щати също допринасят за модата за логомания през 80-те години. Тогава се ражда поколението yuppie – те са млади, ориентирани към кариерата и лукса американци. Модата е да се наблегне върху материалната сфера, която да отразяват високия социален статус. Това, разбира се, най-лесно се демонстрира с обувките и дрехите, върху които ясно може да се види логото на някоя луксозна марка.

3035

Guess: Черни сникърси, шапка с козирка и ключодържател.

Логотата започнали да се появяват върху суитшърти, фланелки, панталони, обувки, раници, чанти, а дори и бельо. По този начин фирмите получили безплатна реклама на бранда си, като най-известни с това стават марки като Calvin Klein, Луи Виутон и Шанел.

3036

Чанта GUESS

Началото на следващото десетилетие засилва тренда на логоманията. А всичко това благодарение на все още живата мода на стрийтуеър стайлинга – суитшърт със запетайката на Nike или шапка с козирка с трите ленти на adidas е било почти задължително. Повече за модата от 90-те можете да прочетете в друга наша статия.

Колкото по-близо до началото на 21 век, толкова повече логоманията започва да се идентифицира с кича. Китайските фалшифки на добре познатите продукти на известните марки са вече на пазара. Така логотипите намаляват и модата на минимализма продължава през първото десетилетие на този век.

20 години по-късно логоманията придобива малко по-друг облик. Сега не се смята за проява на снобизъм, а за вид материален манифест, начин на игра със стиловете, леко иронично подчертаване на носталгията към модата на изминалите десетилетия. За някои марки – като напр. Guess или Emporio Armani – огромното лого е почти задължителен елемент на всеки проект.

Знаете ли, че…?

Завръщането на логоманията главно при трендсетърите е заслуга на марката Кензо. Дизайнерите на бранда в колекцията си за 2012 г. представиха суитшърт с огромно лого, състоящо се от наименованието на марката и тигрова глава.

3037

Аксесоари на марката Diesel: чанта през рамо и подобна на тази дънкова шапка с козирка.

Как да укротим тенденцията на логоманията? Лесно е да прекалим с този тренд, затова е важно да имаме в стайлинга си само един елемент с лого на някоя марка. По този начин той ще се откроява на цялостния фон. Що се отнася за обувките и аксесоарите в този стил, те са по-скоро добър избор за неофициални поводи – за елегантни случаи си заслужава да заложите на по-малко натрапчиви опции.

Оригиналният текст на статията е преведен и адаптиран за нуждите на блога на obuvki.bg от Хенрика Рупов.
Абонирайте се за нашия бюлетин...За да получите 18 лв. отстъпка за първи покупки!

Този сайт използва бисквитки (cookies), с цел осигуряване на услуги с най-високо качество. Ако продължавате да ползвате този сайт, Вие се съгласявате с използваните от нас бисквитки. повече информации

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close