MID SEASON SALE! Любими марки до -30% ПРОВЕРЕТЕ


Лошите и обичани момчета на Reebok

Нито една марка няма толкова контроверсни спортисти в историята си, колкото Reebok. И в това няма нищо лошо, защото Reebok вдъхновява с положителна мотивация и сила, благодарение на своите спортисти. Дори ако понякога същите тези звезди разбиват автобуси и биват арестувани.

Преди няколко години, по време на Business Insider Trends, присъствах на лекция, представена от ръководителя на маркетинга на компанията LEGO. Една много консервативна компания. Лекторът подчерта обаче, че дори те трябва да въведат в бизнеса си стратегия, която да събужда емоции.

MSS

LEGO, разбираш ли? Дори LEGO трябва да започне да събужда емоции. Нищо чудно тогава, че свързаните със спорта компании за дрехи и обувки основават рекламите си на хора, които обичат да прекрачват границите. И в това няма нищо лошо, защото, за да печелиш на ринга, наред с другите гладиатори, ти е необходим железен характер, често пъти “изкован” при изключително неблагоприятни обстоятелства. Нужни са и малко лудост и противоречиви действия, които можем да наречем желание за победа. Това е особено вярно, ако говорим за бойните изкуства или силовите спортове. Този подход също така подхожда на личности, които компенсират физическите си недостатъци с характера си, за да постигнат определено ниво.

Точно такава марка е Reebok, марка, която работи или е работила с мнозина изключителни и по-отличителни личности (не само на ринга). Те винаги успяват да привлекат вниманието, въпреки, че понякога по доста контроверсен начин. Това са същите личности, които са променяли правилата, а със своите постъпки са влудявали едни и са екзалтирали други.

Точно Reebok е основателят на CrossFit, спорт, който се основава на прекрачване на границите. Взискателен спорт, който изгражда характера и не прощава грешките. Именно Reebok работи години наред с UFC и е свързван с ценностите на този спортбойните изкуства.

Всеки от следните герои: знаменитости, музиканти, спортисти, споделят един общ елемент – характер и… мода. В някакъв момент от кариерата си всеки от тях е бил икона на стила, наблюдаваме ги с интерес, защото те надвишават установените норми и променят правилата.

В момента най-противоречивият спортист на Reebok е Конър Макгрегър, който е и лицето на модела Reebok Zig. Конър е и черешката на тортата; велик спортист, “златоуст” и блестящо, просто блестящо облечен.

Има много противоречиви бойци в бойните изкуства, но все още не е имало човек като Конър. Иска ти се да го гледаш. Той спори с феновете, спори с медиите, предизвиква съперниците си, всичко това със стил, грация и с костюми за десетки хиляди долари, в които винаги изглежда като милион долара. Макгрегър е, както и останалата част от UFC, един истински маркетингов шедьовър.

Конференциите преди битките на Макгрегър продължават по 2 часа и със сигурност са по-интересни от самата битка. В един от моментите спортистът се смее на Мейуедър-младши и неговият анцуг, седнал на сцената, сочейки го и подигравайки се на дрехите му. Разбира се, самият той е облечен с идеално скроен костюм.

Спортистът се подиграва и на култовата раница на Флойд, в която боксьорът носи парите си. Там нямало повече от няколко десетки хиляди долара. На една от конференциите той е облечен в костюм на дребно райе… като райето е с надпис F*** You. Но без звездичките. Интересното е, че след тази конференция, подобен костюм можеше да бъде купен в магазин David August за 6500 долара.

Няма как да се опише това, което се е случвало в Лондон, Торонто, Ню Йорк и Лас Вегас, то просто трябва да се види.

Сблъсъците с Флойд Мейуедър-младши (между другото, също спортист на Reebok), които забавляваха милиони хора, и гореспоменатите обиди с представители на медиите, са само върхът на айсберга. Макгрегър е бил затворен след рождения ден на майка си, защото фен пред хотела поискал да му направи снимка. Какъв е бил резултатът? Разбит телефон за 1000 долара, арест и 12 000 долара глоба.

Той втори път е в затвора за нападение на автобус, пълен с … файтъри на UFC. Какво е последвало? Разбито превозно средство и двама очукани спортиста, наранени от стъкла и удари с транспортна количка. Това се случи, след като ръководителят на организацията – Дана Уайт – взима мастерския колан от ирландеца, защото той не искал да се бие.

Знаете ли, че…?

След нападението си на автобуса със състезатели на UFC и служители на организацията, Макгрегър се е извинил, като признал, че е постъпил лошо. Но не би бил себе, ако не е заявил след това, че все пак е трябвало да направи това, което е направил.

Ирландецът се смирява след две тежки и загубени битки. Животът също му показа, че парите не могат да излекуват емоциите му за един миг, когато той загуби много близка леля. Макгрегър обаче няма да се промени, защото някаква доза лудост е записана в неговото ДНК, а смирението не трябва да е непременно в конфликт с т.нар. стил да бъдеш cocky. Всичко това, което боецът от ММА е направил и прави, е подчертано от нахалната му, арогантна и съблазнителна (ирландска) усмивка.

Днес Макгрегър е лицето на новата линия обувки Reebok Zig Kinetica, марка, която обича подобни герои. Неслучайно премиерата им се състоя мигове след завръщането на Макгрегър на ринга. Колекцията включва и 100 фигурки limited edition с Макгрегър, които могат да се видят в рекламата на марката.

Много млади хора, включително и тези, които не са свързани с баскетбола, може да не се сещат за Айвърсън. Той се появи в NBA през втората половина на деветдесетте. Нисък, бърз, пъргав и преди всичко безкомпромисен. Докато е бил в гимназията и е учил в университета в Джорджтаун, Айвърсън е бил изправян пред съда многократно. Той редовно не е вземал правилните решения и дори е бил застрашен от 60 години затвор. Netflix публикува документ с изящното заглавие: Айвърсън, в който разказва за живота на този противоречив баскетболист, но с голямо сърце и същевременно изгубил се човек.

Reebok, подписвайки контракта през 1996 година (който е в сила през следващите 34 години), са били наясно, че спортистът е един истински талант. Никой обаче не е могъл да си представи, че той ще бъде най-успешното лице на марката в историята ѝ.

Татуиран и окичен със злато, Айвърсън е икона в началото на века и личност, на когото младите момчета искат да подражават. В света, в който модата определят рапъри, спортисти, лежерния стил, заимстван от опасните улици на САЩ, Айвърсън е бил повече на рападжия, отколкото спортист.

Айвърсън се появява на пресконференции, официални срещи на отбори и лиги, облечен с широки панталони, бандана, широки суитшърти с качулки, в които могат да се съберат двама като него. Всичко това се свързваше по-скоро с ганговете, а NBA нямаше нужда от това.

Той също е бил бунтар и това винаги е привличало вниманието. Той променя NBA и влиянието на Айвърсън върху най-добрата професионална лига в света може да се види и днес. Как става това? Най-вече заради самия него. А той е бил непокорно и досадно момче. Не само на игрището, но и извън него. Целият отбор е бил организиран така, че Айвърсън да атакува, да вкарва и да печели точки.

Той е прототип на настоящите плеймейкъри: бърз, пъргав и непрекъснато в движение, способен да спечели 30 точки и същевременно да даде 5-7 асистенции. Днес повечето играчи от позиции 1-2 играят по този начин, но преди ерата на Айвърсън те са били типични плеймейкъри, фокусирани върху организирането на атаката на партньорите си. Извън игрището той е бил толкова досаден, че тогавашният комисар на NBA Дейвид Стърн трябваше да въведе дрескод за играчите.

Знаете ли, че…?

Въвеждането на приличния дрескод по време на представяне на отборите и лигата, както и забраната да се носят широки панталони и разтегнати суитшърти, са имали значение не само за NBA. Играчите, искайки да подчертаят индивидуализма си, започват да се обличат все по-интересно и оригинално. Скоро след това, по пример на идолите си, феновете също започват да променят външния си вид, а светът се запознава със следващото поколение джентълмени.

Има неписано правило за великите фигури, за което често се говори в баскетбола. Великите променят правилата. И точно както NBA трябвало да въведе нови правила на игра за Майкъл Джордан, Чарлз Баркли, Шак О’Нийл и Коби Брайънт, за да не доминират толкова много, трябвало да се въведат нови правила и заради Алън Айвърсън. И не само на игрището, защото Айверсън повлиява и на модния свят. Когато играел Ал, Reebok е била най-секси марката сред феновете на баскетбола.

Нека започнем с похвала. Ето един легендарен рапър, легендарен продуцент и легендарен бизнесмен. Това го знаете. Малко известно е обаче, че в един момент от кариерата си, Jay-Z, известен още като Шон Картър, е бил рекламно лице на Reebok.

Първите изпълнители, които имат спонсорско споразумение с марка дрехи, са били от екипа на Run DMC. Не може обаче да се отрече, че именно Jay-Z е променил правилата на играта в този сегмент след много години. Reebok създава първите обувки, подписани с името на музиканта. Музиката, облеклото и стилът на Jay-Z дават“начален тласък” на потребителите да пазаруват.

Reebok е принуден да комбинира и да подпише контракт с Картър. Концернът не успява да сключи договори с двама сензационни дебютанти от NBA – Кармело Антъни и Леброн Джеймс. Така стратегията се променя и чрез изграждането на рекламни лица от рапъри, те се опитват да достигнат до младите хора, свързани с градския и свободен начин на живот.

Знаете ли, че…? 

Reebok S-Carter са били на практика копие на Gucci Tennis 84! Това не е случайно, защото Gucci Tennis 84 са били обувките на хъстлерите, доминиращи по улиците на Ню Йорк през 80-те. Точно тази асоциация са искали да постигнат Джей Зи и Reebok.

Reebok създава линията G-Unit с много-по цветущия 50 Cent. Рапърът е бил прострелян в лицето и за всеки концерт той обличал бронирана жилетка. Точно като Nelly и Snoop, и 50 Cent има собствени порнографски сайтове, както и материали със собствени изяви. И това не е този от сцената в клуба.

Самият начин на живот на рапърите обикновено е един доста дебел том енциклопедия с описания на бурен живот, който често не се побира във въображението на обикновения човек.

5539

Джей-Зи в рекламата на марка Reebok fot. Reebok

Джей Зи, въпреки че целият свят го познава, не предизвиква толкова противоречия, колкото гореспоменатите двама – Макгрегър и Айверсън. Разбира се, че Шон Картър – защото това е истинското му име – не е кристално чист. Скандалът, свързан с изневерите му спрямо Бионсе, не е малък. Както обикновено, има и много случаи, свързани с авторските права, незаконното (предполагаемо) използване на музика, мостри и битове на стари и по-малко известни песни.

Един от по-силните акценти е делото за логото Rock-A-Fell, за което Джей е трябвало да плати 3500 долара и да върне 2% от печалбата. Както вероятно се досещате, 3500 долара не бяха от голямо значение, но дизайнерът на логото е трябвало да поиска 2% от приходите. Не е известно обаче дали в крайна сметка ги е получил.

а лошите момчета обичат Reebok. Когато разглеждаме най-големите звезди на американската компания, се оказва, че там има много подобни герои. В крайна сметка, Алън Айвърсън, подобно на Макгрегър, в един момент става по-тих. Той се успокоява, когато жена му е искала да го напусне.

Шон Кемп (баскетболист), който не е споменат в статията, е едно от лицата на Reebok през 90-те години и той вече има повече от 10 деца със само малко по-малко на брой жени. Шак, най-послушният от всички, неведнъж е псувал срещу камерата, а на игрището е удрял противниците си с лакти, колкото се може. Те обаче му напомнят за това и до днес.

Reebok е разработил много прост механизъм. Марката се възползва от естествените качества и поведението на своите звезди, създавайки от контроверсиите силни страни. За разлика от други марки, които обикновено се опитват да скрият различните противоречия.

Оригиналният текст на статията е преведен и адаптиран за нуждите на блога на obuvki.bg от Хенрика Рупов.
Абонирайте се за нашия бюлетин...За да получите 18 лв. отстъпка за първи покупки!
Проверете в магазина
ботуши, Сребристи дамски боти, new balance 530, Бели дамски кецове, детски боти за момче, Чанти Furla, nike, раница guess, nike air force, детски ботуши, nike air max plus, адидас терекс, Мъжки обувки за баскетбол Nike, футболни обувки, Сникърси на платформа, camper обувки, vans, Сребристи чанти, Детски обувки Geox, nike air jordan, Розови дамски кецове, адидас, мъжки чанти през рамо, nike react vision, боти на платформа, air force 1, air force, tamaris, nike vapormax, Бели мъжки кецове

Този сайт използва бисквитки (cookies), с цел осигуряване на услуги с най-високо качество. Ако продължавате да ползвате този сайт, Вие се съгласявате с използваните от нас бисквитки. повече информации

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close