В тази статия:
От реалния към виртуалния свят – автентични модели обувки във видеоигрите
Моделите обувки, които познаваме в реалния свят навлизат вече и във видеоигрите. Те се появяват не само в спортните продукции като NBA или FIFA. Достатъчно е да цитирам примера с Fortnite – може би най-популярното заглавие в историята на видеоигрите, създателите на която направиха бум в мрежата със съвместната си работа с Jordan Brand.
Фирмите за обувки са намерили нова платформа за комуникация с потенциалните си клиенти. Видеоигрите са средство за забавление, но също като филмите в миналото, те са ярка реклама на различни продукти, включително и обувки.
Fortnite прекрачва всякакви граници
Приложението към играта Fortnite, в което се появяват обувките Air Jordan 1, е струвало 18 $. От месец май, когато се е появило в продажба, няма точна информация за това, колко броя са закупили феновете. Няколко графики с Air Jordan 1 бяха достатъчни, за да заври мрежата за Fortnite и за вече споменатите обувки. За тази официална съвместна работа между двете фирми писаха най-големите световни медии, сред които и Business Insider.
Очаква, че сътрудничеството да донесе печалби и за двете страни, защото Fortnite чупи рекорди по популярност. Пример за мощта на продукцията е концертът на Marshmallow, който е бил гледан от 10 милиона зрители в стрийма на играта.
Играчите са имали възможност да обуят автентични обувки от истински магазини
Fortnite и Jordan Brand показаха как се работи съвместно, чрез игри, които даже не са спортни. Досега беше трудно да се намери друг случай, в който истински обувки да участват във видео игра. Изключвам случаите с FIFA и NBA, които отдавна дават възможност на феновете на спорта, да обуват играчите в истински, много добре известни вече модели обувки.
От година на година, във всяко следващо издание, обувките се възпроизвеждат все по-добре и по-точно. Почитателите, които създават играчите, често със собствените си лица, носят редки и лимитирани модели, с които са играли техните идоли. В NBA 2K някои модели дори трябва да се заплатят допълнително, като се купуват от виртуални магазини, обикаляйки из улиците на градове като в Grand Theft Auto.
Аз самия неведнъж съм избирал Air Jordan, които съм виждал в мачовете на Майкъл Джордан в NBA, но и сникърсите на Пени Хардауей, Гари Пейтън или известните маратонки на Шон Кемп на марката Reebok с характерния зиг-заг.
В изданието 2K20 обаче всичко стига много по-далеч. 2K Sports в сътрудничество с Nike, официалният партньор на NBA, стартира програма, в която получаваме ограничени издания на виртуални обувки, за изпълнение на индивидуални задачи в режим MyPlayer. Това не е всичко, тези, които изпълнят задачите в играта, ще получат шанса да закупят лимитираното издание Nike 2K LeBron 17, което самият Леброн Джеймс наскоро показа в Instagram.
До сега нямаше такава опция, спечелвайки обувки в играта, да получиш възможност да ги имаш и в действителност.
Алфи Броди, вицепрезидент по маркетинговите въпроси в компанията 2K изяснява:
Фокусираме се върху разширяването на границите на проектите, които изпълняваме. Нашите партньори са готови да предприемат нестандартни действия и да предоставят на играчите наистина уникално изживяване. Очакваме с нетърпение момента, когато играчите ще започнат да печелят обувки и всъщност да ги купуват реално.
Игрите и модата се допълват
Игрите са почти естествена среда, благодарение на която марките могат да достигнат както до младите хора, така и до родените през 80-те и 90-те години. Грешка е да се мисли, че играчите не обръщат внимание на модата, т.е. какви дрехи и обувки носят. Геймърите са огромна група от хора, интересуващи се от различни модни трендове и тенденции.
По този начин динамичният свят на обувките се интересува все повече и повече от нови групи клиенти, сред които са и геймърите.
Вие играете ли? А интересувате ли се от новите модни тенденции при обувките? Аз определено – да!
Оригиналният текст на статията е преведен и адаптиран за нуждите на блога на obuvki.bg от Хенрика Рупов.