В тази статия:
От стелки за обувки до известни сникърси. Историята на марката New Balance
За обувките на марката New Balance смело можем да кажем, че това са едни от най-популярните обувки в света. Можете обаче да не знаете, че известното лого изобразяващо буквата „N” е създадено около 70 години след създаването на фирмата, която първоначално е нямала нищо общо със сникърсите, а всичко започва от… една кокошка.
Интересно ли Ви е вече какви са били етапите на създаване на марката New Balance? Да се върнем назад във времето с малко повече от 100 години…
New Balance – трудното начало
Историята на марката New Balance започва през 1906 година. Англичанинът Уилям Джей Райли създава в Бостън фирма произвеждаща стелки за обувки. Идеята му идва когато гледа ходещите по двора… кокошки, което със сигурност е едно от най-изненадващите подробности за обувките New Balance.
Райли решил, че кокошките успяват да запазят перфектно равновесие благодарение на структурата на ноктите си. Тази идея го вдъхновява да проектира стелки, които подобно на кокошите крака имат три опорни точки. Това трябвало да гарантира по-голям комфорт и усещане за стабилност. Новосъздадената компания Райли кръщава New Balance (от анг. ново равновесие), а продуктът той самия оценява на 5 долара. Тогава, обаче, за тази сума е можело да се купи чифт нови обувки, така че в началото успехът му е бил съмнителен.
Сиви сникърси New Balance и дълго черно палто – защо не? Към това аксесоари в пастелно розово.
Първият чифт обувки е създаден след… 30 години
През 1933 г. американският продавач Артър Хол се присъединява към Райли и така става негов бизнес партньор. Заедно те доусъвършенствуват първоначалната идея на Райли, като разработват стелки, които се оформят по формата на стъпалото. Това не само им позволило да изпреварят конкуренцията, но и да направят компанията разпознаваема на пазара.
Няколко години по-късно, Райли и Хол решават да направят още една крачка напред и създадат първите обувки с марка New Balance. През 1938 г. те проектират обувки за местния клуб Boston Brown Bag Harriers. Обувките са от кенгурска кожа с модерни за онова време технологии, които подпомагат бягането. Уилям Джей Райли е бил убеден в ефективността на обувките, затова на етикета им той помества информация за гарантирано възстановяване на парите в случай че клиентите не останат доволни от продукта. През следващите години офертата на New Balance е разширена с обувки за тенис, бейзбол и бокс.
Сникърсите New Balance идеално се съчетават с всички стрийтуеър стилизации.
Научни изследвания и новаторски обувки за бягане
Следващото десетилетие донася значителни промени за бранда New Balance. През 1953 г. Райли и Хол продават компанията на дъщерята на Хол – Елинор и съпруга ѝ Пол. Те възнамеряват да продължат мисията да осигурят на спортистите по-голям комфорт и по-добър баланс. През 1956 г., след смъртта на Уилям Джей Райли, те откриват нова глава в историята на компанията. Тъй като Пол Кид посвещава много време на изучаването на анатомията на човешкото стъпало, съпрузите променят името на марката на New Balance Orthopedic Laboratory, наблягаща на посоката, в която искат да продължат като собственици.
Научните изследванията на Пол Кид бързо довеждат до очаквания ефект. През 1960 г. под марката New Balance са създадени маратонки Trackster, отличаващи се с изключително лек дизайн, който се адаптира към анатомичната форма на стъпалото. Освен това е въведена нова система за номериране – обувките са имали не само номерация за дължина, нои и за ширина, което през следващите години се превръща в отличителен белег на марката.
Знаете ли, че…?
Голям фен на обувките New Balance е бил Steve Jobs. Създателят на Apple за всяка конференция е обличал черно поло, дънки Levi’s и сиви обувки New Balance.
Нов раздел, логото New Balance и популяризиране на марката
70-те години са следващата глава от историята на New Balance. Елинор и Пол Кид продават компанията на младия предприемач Джим Дейвис. Той въвежда на пазара нов модел маратонки за бягане наречен M320, осигуряващ на потребителите безпрецедентна лекота и амортизация. Обувките са признати от бегачите и са удостоени с престижното звание за най-добри обувки за бягане на годината в класацията на списание Runner’s World.
През същото десетилетие Тери Хеклер проектира известното лого на New Balance под формата на буквата „N“. През 1982 г. фирмата New Balance открива първата си фабрика в Англия – по този начин марката се връща в родината на основателя, което предизвика спорове относно нейния произход. Истината обаче както винаги е по средата – Уилям Джей Райли е англичанин, но той основава компанията в САЩ, където все още се произвеждат обувки, главно за американския пазар.
Дамските сникърси New Balance ще Ви позволят да създадете умела стилизация, която ще бъде комфортна и през по-хладните дни.
Новото хилядолетие носи новости и за историята на фирмата. През 2005 г. марката New Balance заема второ място в списъка на най-продаваните спортни обувки в САЩ, а през следващата година бранда празнува стогодишнина от създаването си. Днес New Balance не означава само обувки за бягане – маратонките са вече икона на градския стил и едни от най-популярните сникърси на света.
Оригиналният текст на статията е преведен и адаптиран за нуждите на блога на obuvki.bg от Хенрика Рупов.