В тази статия:
Фенти направи в Puma същото, което в музиката
Пума расте по-бързо от най-близкия ѝ съперник и брат – Адидас. Марката от Herzogenaurach през април 2019 г. записа най-доброто тримесечие на продажбите в историята. Страхотните резултати се влияят от хода, който Puma направи през 2014 г. Ако се интересувате каква е била тяхната майсторска игра, отговорът на този въпрос може да намерите в тази статия.
Казано малко на шега, Риана е „кокошката, снасяща златни яйца“. Тя успя да извади Puma от дълбоката ѝ криза. Ясно е, че дори гигантите се нуждаят от цялостно освежаване от време на време.
Puma отново е топ
За Puma ключът към успеха беше позицията на Риана като творчески директор на женската колекция. Не знам дали бранда можеше да случи по-добре. Въпреки твърдението, че Puma просто е уцелила десетката, може да звучи като обида за всички, които са имали влияние върху това Рири да стане новото лице на марката.
Puma проведе задълбочени и подробни проучвания, които показаха припокриването на целевите групи на фирмата гигант и Риана. Затова и решението бе да не се изпуска този шанс. Но барбадоската не беше просто само още един „рекламен полюс“. Тя самата искаше да има по-голям дял в целия бизнес и процеса на вземане на решения относно бранда. Затова тя предложи на марката да заеме гореспоменатата позиция.
Независимо от това дали музиката ѝ е по ваш вкус или не, ще признаете, че Риана е една от най-големите звезди на нашето време. Със сигурност бъдещето ще покаже, че нейното име ще се споменава до това на Мадона и други големи поп звезди. Ето защо създателите на марката Puma наистина знаеха какво правят!
Статистиката не лъже – успехът на Puma
След като Рири подписа договора с Puma, всичко започна да се развива фантастично. Стойността на акциите на марката от началото на 2015 г. нараснаха с 275 процента. Само през последното тримесечие се покачиха с още 15 процента. Puma имаше оперативен доход от 143 милиона евро (планирани бяха 139). Инвеститорите са доволни. Това никак не ме изненадва, защото благодарение на този ход фирмата има страхотни резултати в Азия и САЩ. Тоест, и на двата най-големи пазара.
Марки и знаменитости – рекламни билборди, или нещо много повече?
Риана беше първото име в най-новата история на Puma, което отново предизвика интерес към марката. Обувките по неин дизайн – Puma Creeper от Риана – бяха приветствани като обувките на 2016 г. Рири стана първата жена, чиито авторски обувки получиха такова признание. Ако това не ви е достатъчно, тогава какво ще кажете за информацията, че благодарение на това сътрудничество стойността на акциите на Puma за 2017 г. са нараснали с 92%?
Рири стана най-важната знаменитост в категорията спортни стоки. И тук ще добавя нещо малко от себе си. Мисля, че Риана предизвика за бранда ефекта на снежната топка. Все по-големи имена започнаха да се появяват при Puma. Редом с певицата от Барбадос се наредиха Селена Гомес и Джей-Зи.
Като цяло сред пазарните аналитици има едно подкрепено с данни мнение, че знаменитостите не винаги са най-добрата реклама за големите марки и обикновено парите похарчени по техните договори не винаги са добра инвестиция.
Такъв е примерът с Кание Уест, който отлично продава своите дизайнерски обувки, но същевременно се оказва реално слаба инвестиция за бранда Adidas. Въпреки това, влияние върху продажбите на марката имат най-много моделите adidas Superstar, Stan Smith, Ultraboost и сникърси с технологията Boost System.
Има обаче някои закономерности, които имат положителен ефект върху статистическите стълбове на продажбите. Случая с Фенти е точно такъв, а жените буквално полудяха по модела Creepers, чехлите от Рири и цялата линия свързана с името ѝ. Когато марката има рекламно лице, консументите се чувстват по-близки с марката.
А кое в случая е най-важното, че контрактът на Риана освободи Puma от оковите ѝ на безхарактерност. Може и да звучи прекалено, но марката по малко започна да губи характера си, започна да бъде неавтентична, стана безизразна и леко скучна.
И все пак, тези обувки са по краката на баскетболистите от NBA (в края на краищата Puma се завърна и в баскетбола), а след това ги обуха и уличните b-boys. Брандът бе харесван и предмет на възхищение. Рири се вписва перфектно в този имидж – на музиката, изкуството и света на артистите. Puma безспорно печели от популярността на Риана, която в същото време има и неоценим принос за марката.
А на Вас как ви харесва съвместната работа на Риана и Puma?
Оригиналният текст на статията е преведен и адаптиран за нуждите на блога на obuvki.bg от Хенрика Рупов.