В тази статия:
Дамските чанти, които всеки иска да има. В какво се състои феноменът на „it-bags”?
Те са вечни, синоним на лукса и разбира се, струват много пари. Въпреки високата цена, тези чанти са обект на желание на всяка колекционерка на фешън аксесоари. „It-bags”, са модерни десетилетия наред – и то за всеки сезон и всяка географска ширина. Проверете в кои модели чанти инвестират от години най-известните трендесетърки.
Покупката на една от тези видове чанти е добра инвестиция.
„It-bag” – какво означава това?
Най-просто казано, „it-bags” са най-желаните чанти в света. Самият термин се ражда през 90-те години и е определя най-продаваните аксесоари на луксозни марки като Chanel, Hermes и Fendi. Именно дамската чанта на последната от изброените модни къщи е първата чанта, наречена „it-bag“. Това е моделът Baguette.
Американският „Vogue” за Fendi Baguette:
„It-bag” е аксесоар-тотем, а притежаването му е доказателство за това, че имаме всичко, което е желано в света.
Терминът бързо се приема и се е използва не само за продуктите на италианската модна къща. Изразът „it-bag“ е сравнително млад, но това не означава, че само чантите, произведени през 90-те години и по-късно, са го заслужили. Най-често, за да може един аксесоар да бъде наречен така, той трябва да отговаря на три критерия:
-
да е носен от известна личност (или личността е била вдъхновение за нейното създаване) – много модели на култовите чанти носят имената на конкретни личности,
-
да струва скъпо,
-
достъпността му да е ограничена, поради което чантата се превръща в аксесоар за елита.
Chanel 2.55
Първият модел „it-bag“ в нашия списък е вечерната чанта със синджирена дръжка с характерно тигелиране, проектирана от модна къща Chanel. Както при почти всеки дизайн на французойката, най-важното при създаването на чантата е тя да бъде комфортна – благодарение на верижката, това малко портмоне не трябва да се носи в ръка. Тази чанта, лансирана през 1955 г., все още е едно от най-големите вдъхновения за най-известните, престижни модни къщи и други дизайнери. А каква е цената ѝ? В зависимост от големината на модела цената на дамската чанта от Chanel варира от 8 хиляди до над 10 хиляди лева.
Hermes Birkin
Считана за най-скъпата и луксозна чанта в света, Birkin на модна къща Hermes е модел, за който буквално се чака на опашка и се създават списъци с чакащи. Цената обаче, която може да достигне дори… 75 хиляди лева, не възпира трендсетърките. Дамската чанта с характерна трапецовидна форма и къса дръжка, създадена в чест на певицата Джейн Бъркин, е трябвало да бъде преди всичко практична и подходяща за пътуване.
Louis Vuitton Speedy
Следващо място в нашата класация от „it-bags” също заема един практичен и удобен модел, който е обожавала Одри Хепбърн. Моделът Speedy oт Louis Vuitton е чанта тип куфарче, който е създаден още през 30-те години. Въпреки че френската марка вече се занимава с производството на пътнически чанти, Speedy е първият аксесоар в портфолиото на марката, който може да се използва за ръчен багаж. Цената на оригиналната дамска чанта Louis Vuitton може да достигне до около 2500 лв.
Gucci Jackie
Подобно на чантата Hermes Birkin, така и тази чанта дължи името си на една от иконите на стила, която през 60-те години е била Джаки Кенеди. Тази непозорна на пръв поглед чанта е била един от любимите аксесоари на тогавашната Първа дама на САЩ. „Boho bag”, както можем да я наречем сега, е първият в историята модел чанта тип торба. В началото са я носили предимно любителките на бохо стила, a по-късно – по заслуга на Джаки Кенеди – чантата става част и от по-неформални стилизации. Сега моделът струва ок. 3 хиляди лева.
Оригиналният текст на статията е преведен и адаптиран за нуждите на блога на obuvki.bg от Хенрика Рупов.